måndag 24 oktober 2011

Får jag presentera: Min Frank!

Idag är det dags att ni lär känna Frank! Han kommer ju också att vara med en hel del här på bloggen och ni har ju redan träffat Lusse som är hos Skaparkatten och vår "kattunge" Lurrvar, så snart känner ni hela familjen!

Världens gosigaste Frank
Frank är det absolut bästa jag vet, det finns ingen som jag tycker så mycket om som honom. Han är oerhört stilig, mjuk och snäll, även om han också kan vara väldigt lurig och hoppa på mig. Ibland biter han mig i svansen om jag har den för nära hans mun... :/

På ett sätt är vi inte alls kattpatibla, matte tror inte jag har förstått det, hon är rädd att jag skulle bli ledsen, men Frank är lite k(m)acho och uppträder som att han tycker allra mest om att äta och sova och kanske buffa med lillhusse, men jag VET ju att innerst inne i hans lurviga katthjärta finns ju jag, hans prinsessa! ♥

Frank tycker också jättemycket om att leka med en speciell pinne med fjädrar på, "fågeln" kallar vi den, då hoppar han 1 meter rakt upp i luften!

På bilden här nedan syns det väl hur mycket vi tycker om varandra? ;)


Idag när lillhusse och matte skulle äta frukost kom det helt plötsligt ett vrål från lillhusse: han hade hittat en liten grå katt i sin tallrik med päronyoghurt! Heja Lurrvar!!! :D Matte tänkte då att hon kunde blanda den lilla kvartsbiten medicin med lite yoghurt, men se då tyckte lillen inte om det mer... ;) Det fick bli att kladda kring munnen igen.
Nu sitter matte och väntar på att Lurrvar ska gå i en speciell låda med plastpärlor och kissa, för att ta urinprov. Jag tror att hon kommer att få vänta...
Hon försökte i fredags också, den snälla veterinären hade tipsat om att skura ur en låda rejält och hälla opoppade popcorn i så kunde man ta urinprov ur det. Gissa hur lillhusse såg ut när han läste på förpackningarna och insåg att det som hade kunnat bli 57 liter goda popcorn skulle kissas på?!?  :D
Tror ni att Lurrvar kissade? Jodå, till slut, efetr att ha varit framme två gånger och nosat på lådan och matte till slut lyfte ner honom i den kissade han... på golvet!!!    :O     Ja, se småkatter...
Matte skopade snabbt upp kisset för att inte för många bakterier skulle hinna komma med och åkte till veterinären som hade gått tidigt när det var fredag och då skulle provet få ligga över helgen och alla bakterierna skulle växa till sig, så de beslutade att matte skulle ta om provet, så det gör hon nu.

Själv ska jag ta och gosa lite med min Frank nu! *kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurrrrrrr*

12 kommentarer:

  1. Vilka jamarfina bilder!
    Syns att ni tycker om varandra.
    Hoppas att det löser sig med Lurrvars urinprov.
    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Hrmmm, Lurrvar har kissat nu... på GOLVET igen... jag vet inte vad vi ska göra för att få honom att kissa på de dumma pärlorna... suck! :/

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder och vilken härligt slapp gemenskap ni har, du och Frank!
    Inte lätt det där med urinprov, varken för små eller stora katter. När jag skulle lämna prov stack vettisen mig helt sonika i magen, och sög ut kisset på det sättet. Lite väl fräckt, måste jag jama *mutter*
    Tassklappar

    SvaraRadera
  4. Anonym15:54

    Ni verkar ju gilla varandra.Så klart du är hanses prinsessa!Han har ju huvudet på dej som han menar till andra killar:Hon är min så håll er borta från henne!Ni verkar ha tycke om varandra<3<3 /Kidi

    SvaraRadera
  5. Jamar som dom andra = Vilka fina bilder på er !!
    Matte fnissar åt att lillmisse kissade på golvet istället för på det som kunde blivit popcorn :)

    SvaraRadera
  6. Frasse: Ja, nu telekatterar jag med matte medan vi ligger i fåtöljen och kurrar! ♥

    Hmmm, kanske att det är enklaste sättet, för det här verkar inte enkelt... Men fräckt var det, det håller jag med om! Sticka in nålar i en mjuk kattmage *muttrar tillbaka*

    SvaraRadera
  7. Kidi: Visst måste det vara så!! *kurrrr*

    SvaraRadera
  8. Kjelle Bus: Jag LOVAR att lillhusse inte fnissade, han morrade! :O
    Speciellt igår när matte slängde popcornen...

    Buff

    SvaraRadera
  9. Ni är jätte söt på bilderna och man kan verkligen se att ni tycker jätte mycket om varandra.:)
    Han är allt lite lurig er lurrvar. Hoppas det löser sig och matte snart lyckas få ett bra kiss prov från lillkissen.

    SvaraRadera
  10. Vilka fina bilder! Ni ser ju nästan ut som spegelbilder, även om ni har olika färger, på bilden där ni ligger hoprullade som nystan bredvid varandra. :) Hoppas att det löser sig med urinprovet för Lurrvar. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  11. Skrutten och Skorpan: Visst är vi söta! ♥
    Lurrvar ligger just nu och larvar sig i soffan, han tänker inte kissa i nån låda idag har han sagt!

    SvaraRadera
  12. Polisstationskatterna:
    Vi passar väldigt bra ihop färgmässigt, Frank är pumpafärgad och jag har samma färg som hösten säger matte, lite brunt, lite svart, lite orange...
    Ibland ligger vi som nåt som matte kallar Yin och Yang, det vet inte jag vad det är...

    Kurr på er

    SvaraRadera