onsdag 29 februari 2012

KATTastrof!

Vilken kattastrof här har varit!

Matte fick ju i förra veckan massor av skällislappar till en resa av Katthataren och sedan dess har hon okattuperat min dator, MIN DATOR!!!!

Hon har surfat runt och tittat på flygbiljetter, hotell, länder och allt möjligt annat onödigt och inte låtit en stackars katt ens få komma i närheten av att få blogga... *gråter en skvätt*
Nu verkar hon iallafall vara färdig med beställandet efter att ha ändrat sig angående land och hotell femtisjutton gånger och de ska åka ifrån oss rekordlänge, 10 hela dagar!!!!!! 

KAN NI TÄNKA ER, 10 DAGAR?!?!
Vad är det för tvåbeningar va?! VA?!

Jag har för att demonstrera mot beslutet de senaste dagarna kräkts i stora mängder på golven och låtit bli att krafsa över bajset i kattlådan och vi har gått med protasstplakat runt i ring i vardagsrummet, men de tar inte reson... :(

Matte har som längst varit ifrån oss 6 nätter förut (hon tyckte det var hemskt!) och lillhusse är ju jämt borta på sina dumma läger, men det här tar ändå priset jamar jag, 10 dagar och nätter ifrån sina katter! :O

När matte och lillhusse var borta båda två förra gången var ju vår tidigare husse kattvakt och han berättade i SMS att vi var jamarledsna här hemma och dessutom, när matte och lillhusse var i Venedig, tog han den här bilden på oss och skickade till mattes jamofon:



Två övergivna sorgsna katter utan matte och lillhusse... *snörvel*
Klantmatte har tappat bort digitalbilden, så jag fick blixtra pappersbilden.



Ni ser ju hur förstörda vi var över att matte och lillhusse var borta ifrån oss, vi ligger i fåtöljen och bara ber med knäppta tassar att de ska komma hem, och matte fick så dåligt samvete när hon fick bilden att hon grät (hon längtade efter oss också säger hon nu) och ändå väljer dummingarna att åka bort igen och fem nätter mer dessutom... Det här måste ju ändå vara ett fall för Kattombudskatten!  :(


Det enda positiva är, och det jamade jag om på min Catbook igår (och fick frågan från Klosterkatternas matte om matte och lillhusse skulle semestra på ett katthem!!! *fnittrar* ), är att de ska åka till ett ställe med massor av katter!

Titta bara:

Mysig gränd full med katter!


Högt tak fullt med katter!


En lång strand full med katter!


Ett jättehus och en park full med katter!


Nu får ni gissa vart de ska! Under tiden får ni titta på originalbilden från kattkolonin i Linköping som jag lånade av Lillmymlan, bilden alltså inte kolonin! ;)


Östgötakatterna
http://ostgotakatterna.blogspot.com/



Jo, de ska ju så klart till KATTALONIEN!!! :D
Hade ni gissat det??

Det förstår ju vilken katt som helst att där måste finnas mängder av katter, eller hur?

De ska både till städer och en badort och jag föreslog att de skulle resa till Tassa de Mar, en berömd ort bland oss katter, men nejdå, de lyssnar inte på en liten katt, suck...


Nånting som däremot är väldigt bra är att vi får BM som huvudkattvakt! Ni vet, hon som stickade en vante till lillhusses brutna tass, som matte ibland åker på räddningsuppdrag med och som tog hand om de två katterna som blev satta i -15 grader mitt i natten utanför Örebro Katthem. Det tycker matte känns jamartryggt! ♥

Nosbuffar

12 kommentarer:

  1. Åhh finis! Jag känner med dig! Himla dumt av er matte och sno datorn såå jamarslänge och sen nästan inte ens ge tillbaka den till dig.. Det finns inga ursäkter i världen som kan sopa undan en sån sak! Jag var rädd att något hänt men nu vet jag juh att det var er matte som kände att hon hade störst behov av datorn.. Såå himla skönt att det var det som var grejen! :)

    Vilken tur också att ni kommer få en snällis som kattvakt när de reser iväg. Fast jag tycker samtidigt att ni borde få hänga med.. Som handbagage (?).

    Nosbuffar och Stöd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du oroar dig för oss! ♥

      Hmm, jam är inte säker på att jag skulle vilja sitta i en sån där sardinburk i luften... Vi har det nog bättre med super-BM!

      Nosbuff

      Radera
  2. Anonym06:03

    Stackars er. Jag tycker absolut att ni bör få extra mycket godis som tröst när matte är borta. Så får vi hoppas att hon köper hem något gott och spännande åt er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur är köper alltid matte och lillhusse presenter åt oss när de är ute och reser, kattmat från det landet eller nån trevlig leksak! :)

      Nosbuff

      Radera
  3. *fniss* Där var ju Måns på en massa bilder. Gissa om han är mallig nu. :-)
    Att åka bort så länge borde vara förbjudet, husse har varit borta en vecka som längst, och det tyckte vi inte alls om!
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att Måns har varit på alla de där ställena! :D

      Nej, vi tycker att det är fräckt, men vi vet att matte tycker att det är så kul, så vi kaaaanske förlåter!

      Nosbuff

      Radera
  4. Anonym10:45

    Jag håller ju visserligen med dig, Linnsen...att det borde vara förbjudet att mattar och hussar åker bort länge. Vår mamma har har nog bara varit borta 3-4 dagar som mest, men hon har inte heller massa skällislappar att göra saker för. Hon reste mycket förr och en del av resan var ju tiden innan, med planering inför resen och planering på resmålet. Men, nu för tiden orkar hon inte med den där inför-planeringen utan vill teleporteras direkt till resmålet :)

    Men, jag kan lugna er med att vår mamma är superbra på att leka och gosa....det kan vi ta i tass på!!! :)

    Vi tror att ni ska åka till Barcelona...det är häftiga hus där, har jag sett på bilder.
    Kram från Vännen, Pussi och Felicia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att du håller med!

      Nej, hade inte Katthataren hällt så många skällislappar över matte hade de ju inte kunnat åka bort. Matte älskar att planera resor, hon kallar sig på skoj för "Kattens resebyrå"!

      Vi tror att du kommer ta jamarväl tass om oss! :)

      Nosbuffar

      Radera
  5. Tänk att ockupera hela datorn så ni inte kan tassa, trist. Ännu tråkigare att de ska iväg så länge. Men ni kommer säkert att ha det jamarbra med BM och när de kommer hem igen så kommer de ha dåligt samvete och ni får massor med presenter och gos.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fräckt av matte!

      Bm kommer att ta tass om oss jamarbra, nästan så att vi kanske inte vill ha hem matte och lillhusse igen! ;)

      Nosbuff

      Radera
  6. Ytterst fräckt att ockupera DIN dator så länge !
    Ytterst fräckt är det oxå att åka ifrån er i hela 10 dagar !
    När min matte var i Barcelona så var hon "bara" borta i 5 dagar , fullt tillräckligt tycker jag !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju faktiskt inte klokt hur man som tvåbening kan bete sig så!! :O

      Din matte uppförde sig betydligt klokare tycker vi!

      Nosbuff

      Radera