måndag 19 mars 2012

Laga med Linnsen



Igår kväll skulle det bli korvgryta här, men som ni ser sitter lillhusse helt handfallen, vet inte ett dugg vad man ska göra med korven...

"Lillhusse, gör nu som jag jamar!
Nu ska du skära loss pälsen på korven, så där ja!"




"Jaa lillhusse, hela pälsen ska av sa jag!"


"Så där jam, det är tydligt att tassfast ledning behövs här!
Nu tuggar du, jag menar, hugger du korven i småbitar!"


"Duktig lillhusse, nu ger du korven till matte så ska hon steka den,
och då avviker jag för att slippa få svansen bränd!"

8 kommentarer:

  1. Så fint lillhusse skurit korven under din tassfasta ledning.
    Hoppas att grytan blev god!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst skötte han sig bra när jag fick vara med och leda honom!
      Grytan blev god, men vi katter fick så klart inte smaka... :(

      Nosbuff

      Radera
  2. sigrid och Felicia15:12

    Man måste vara med och med säker tass leda jobbet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och välkomna hit!

      Det måste man definitivt! :D

      Nosbuffar

      Radera
  3. Tänk så bra det blir bara våra tvåbeningar får korrekta instruktioner från oss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett under att de har klarat sig utan oss!

      Nosbuff

      Radera
  4. Lillhusse00:41

    Tack för dina hjälpsamma jamningar Linnsen! Utan din hjälp hade det bara blivit kaos av alltihop. Ps: du är underbart söt Linnsen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart att jag är söt, lillhusse!!! :D

      Radera