fredag 30 maj 2014

Djurplågeri och tortyr IGEN...



Hrm, host, hrm, det är Frank här. Jag har försökt hur länge som helst att få frugan att jama om när JAG var hos stickisen, men hon vägrar...  :(  Nu gör jag det själv!

När frugan och jag hade varit på sån där sänniårkåntråll bestämdes det att jag skulle få gå dit och bli blixtrad. Jag tycker inte alls om att åka bil och jag blev bajsnödig den här gången, alltså bajsade jag i buren. Matte blev inte alls arg, utan hon tog bort handduken som allt kom på. Lite kom på svansen också men det tvättade hon bort.




I otäcka buren i otäcka brummisen...






Alla stickisarna tyckte att jag var jamartrevlig, för jag jamar ju med alla. Nu ville jag dessutom jama om att jag inte alls ville vara där, men alla bara jamade tillbaka att jag var stilig och trevlig, hmpf.... De LYSSNADE inte alls!









Först klämde de hårt på mina ben och det gjorde jamaront, men det skulle bli VÄRRE!
Jag fick följa med in i ett rum med mjuk madrass där jag skulle blixtras. Det var bara det att jag skulle blixtras på magen och undersidan av bakbenen. Matte och stickisen la mig på rygg och så höll de jamarhårt och drog ut mig i tassarna så att jam blev lika lång som lillhusse!   :O Jag försökte bitas allt vad jag kunde, och några gånger lyckades jag, men sen höll matte fast huvudet också. Jaaaaaamaaaaarlänge drog de ut mig, men det konstiga var att det kom ingen och blixtrade? Efter en stund fick jag lägga mig tillrätta på madrassen och stickisen kom in. Hon visade matte en konstig bild med bara massa streck och pinnar och påjamade att det var en bild på mig! *fnyser högt* Jag VET att det inte var jag för jag har ju stilig orange päls, men på det där som de kallade bilder fanns bara vita saker!

Så kom ännu en stickis in och han jamade "hej lilla älskling!" till mig. Han verkade jamartrevlig, men DET V A R HAN I N T E!!!!!!!
Han och den andra stickisen tittade och klämde på min bakkropp och så jamade de med varandra. Sen sa den jag trodde var snäll att han skulle prova en sak. Utan att jag var det minsta beredd så klämde han till längst upp på min svans och det gjorde så ont att jag inte ens kunde skrika, jag bara gapade för att det gjorde så ont!!!  :O Då verkade stickisen nöjd.

Efter djurplågeriet fick jag gå ner i tryggheten i buren och matte lyssnade på stickisen. Han jamade om att jag hade ont i ryggen och i övre delen av svansen. Det kunde jag själv ha jamat om för matte. Han jamade också om att jag nog därför hade tappat lusten att äta så mycket. Jag har nämligen gått ner från mina utsökta 5,5 kattogram till bara 4,6 kattogram.





På blixtmadrassen






Sen fick matte papper på att jag skulle äta medusin och så fick jag ÄNTLIGEN åka hem.
Nu vill matte jama. Hon kommer jama exakt samma som jag, fast på tvåbeningsspråk... *skakar på huvudet*


Hej hej!
Det var ett förskräckligt besök hos veterinären den här gången. Frank ylade och bajsade i buren, lille gubben. Han blev hårt fasthållen på rygg för att de skulle kunna röntga och han blev klämd på svansroten precis där han tydligen hade ont. Röntgen visade att Frank har artros på (tror jag det var) den sista ryggkotan och det är just inget att göra åt, annat än med smärtstillande och möjligtvis Seraquin. På röntgen såg de också att översta delen på svansen var skadad vilket var nytt. Veterinären frågade om det fanns någon i hemmet som bråkade med honom och jag fick lov att skratta lite eftersom det ju är Frank som är den som bråkar... Men han har fått typ ett bett eller så tänker jag att han när han har rejsat har sladdat in i typ lillhusses rum och så har svansen inte hunnit med in i rummet utan blivit smälld mot dörrkarmen eller nåt. När vettisen klämde där bara flämtade och gapade Frank av smärta, han har aldrig sett ut så... :'(
Metacam ska hjälpa mot det också. Problemet är att Frank inte verkar ha så stor lust att äta det och han mådde illa och blev lös i magen av det. När den första flaskan tog slut fick vi rådet att låta Frank vara utan några dagar för att se om han mådde bättre eller sämre. Nu har han varit utan i en vecka och han verkar ok, men när vi gosade idag kände man hela ryggraden på honom, så smal har han aldrig varit förut. Linnsen och Frank har gått över helt till att äta njurfoder för att spara Linnsens njurar. De ska också äta blötmat två gånger om dagen, men äter ofta inte upp. Frank har tyvärr tappat sin goda matlust, så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med dem. Nu lämnar jag över till Frank igen.


Jam, hrm...
Matte har köpt små pallar åt mig för att jag inte ska behöva hoppa till saker, men jag vägrar att använda dem. Jag är väl ingen pangsjonär heller!! Frugan är dock snäll och använder en av dem.




Titta vad bra man når vattenglaset nu, Frank!






Både frugan och jag har fått förbud här hemma. När matte kom hem från skolan härom dagen låg frugan så här:






Matte nästan dog av skräck och trodde att frugan hade rest till Skaparkatten!  :O



När matte kom närmare började frugan kurra... 




Som tur var så sov hon ju bara!  :D
Matte har jamat att hon ALDRIG får skrämmas så igen! Jag får inte ligga så här heller, för då ser det ut som att jag har brutit nacken enligt tvåbeningarna... *fnyser*




Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...
Linnsen: "– Jag har varit och lämnat en sill hos Frank medan han sov!"






Och så undrar vi om Julia, Amandas matte mår bra? Hon har inte setts till på flera dagar varken på Catbook eller på bloggen. Hallå Julia??? Vi kurrar för dig om du är sjuk. *kuuuuuurrrrrrrrkurrrrrrrrkurrrrrrrrrrrrrrrrrkuuuurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr*


Uppdatering på en gång! Julia är på sjukhus och kommer förhoppningsvis må bra snart igen när man hittat felet. Nosbuffar och kurr till dig, Amanda och husse! ♥



4 kommentarer:

  1. Vilken skräckupplevelse Frank! Det finns ju en sak som är bra med vettisar, de kan ju faktiskt hitta det som är fel!Hoppas att det blir bättre med meducin och att du börjar äta lite bättre.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, tackjam så mycket!

      Det var verkligen inte trevligt hos stickisen. Inatt kräktes jag jamarmycket fast jag inte har ätit sån där metacam. Matte funderar på om det är Seraquin som jag inte mår bra av...

      Nosbuffar Frank

      Radera
  2. Stackars, stackars dig Frank! Vad har det tagit åt er matte som tar med först Linnsen och sen dig på såna skräckupplevelser?
    Nästan rätt åt henne att ni lurade henne med att ligga sådär och sova.
    Hoppas du hittar aptiten igen, har du letat ordentligt hemma så den inte ligger under nåt skåp eller liknande?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det hemskt, Alice! Du har rätt i att hon gott kan bli skrämd. *lägger mig i nackbrytarläge i fåtöljen*

      Vet du, en kattkompis till oss har föreslagit att jag ska få äta kattungefoder för att jag blivit så liten. Jag känner att min matlust kommer tillbaka då! :D

      Nosbuffar

      Radera